امین افشارنیا

محقق، مدرس و فعال قرآنی

امین افشارنیا

محقق، مدرس و فعال قرآنی

دلنوشته‌ها، نقطه نظرات و معرفی برخی از فعالیت‌های قرآنی

چند نکته مهم در مورد سبک زندگی درست امروزی ...

چهارشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۰۷:۵۸ ق.ظ

سبک زندگی امروزی

🔶 سعی کنیم بیشتر نیازهایمان را مستقیماً از طبیعت  تهیه کنیم تا از شر انسانهای زیاده طلب و خطرات بیشمار مواد شیمیایی و اتمی در امان باشیم.

🔶 نمک طبیعی (سنگ نمک، نمک کوهستان، نمک رودخانه و دریا) را جایگزین نمک های سمی یددار موجود در بازار کنیم تا از فشارخون در امان بمانیم.

🔶 روغن های طبیعی (روغن زیتون، آفتابگردان، کنجد، شحم یا پی دور قلوه گاو، روغن زرد گاوی، کره و ...) را جایگزین روغن های خطرناک مایع و جامد که از نفت و پارافین و روغن پالم ساخته شده کنیم تا از گرفتگی عروق، سکته و چربی خون در امان بمانیم.

🔶 شیرینیهای طبیعی مثل خرما، عسل و خصوصاً شکر نیشکر (شکر سرخ یا قرمز و یا قهوه ای و یا طبرزد هم میگویند) را جایگزین شکر سفید و قند، پولکی، نبات و شیرینیهای مضر صنعتی  کنیم تا از قند خون دیابت در امان باشیم.

🔶 نان را تا جای ممکن در منزل تهیه کنیم (هر چند کمی مشکل به نظر میرسد) و یا گندم آن را از جای مطمئن خریداری و آن را با سبوسش آرد کنیم و با آب بدون کلر و نمک طبیعی و مایه خمیر معمولی خمیر کنیم (بدون جوش شیرین و مکملهای مضر شیمیایی) و به نانوا دهیم تا در تنور گلی بپزد و در کیسه پلاستیک هم قرار ندهیم.

🔶 از غذاهای صنعتی و کارخانه ای و اکثر اجناس سوپریها جدا بپرهیزید و تا جای ممکن از خوراکی های طبیعی مثل لبنیات، گوشت، تخم مرغ، میوه و سبزیجات محلی و فله ای استفاده کنیم.

🔶 برخلاف سفارشهای ناصحیحی که بعضاً توسط افراد مغرض مطرح می شود مبنی بر اینکه باید لاغر شویم سعی کنیم با غذاهای طبیعی چاق و قوی شویم.

🔶 دو وعده غذا بخوریم یکی در طول روز و یکی در طول شب و تا گرسنه نشده ایم غذا نخوریم. آب نیز نباید بیش از تشنگی و نیاز بدن بنوشیم.

🔶 بهترین گوشت گوشت گوسفند، شتر و کلاً گوشت قرمز است و گوشت سفید (مرغ و ماهی و ...) چنان که تبلیغ می شوند مفید نیستند.

🔶 بیشتر ورزش های امروزی عمر و سلامتی را کم می کند و این در حالی است که اگر موارد مطرح شده در این مطلب را رعایت کنید (استفاده از تغذیه طبیعی و پرهیز از محصولات صنعتی، کارخانه ای و شیمیایی) نیاز به ورزش نیست و تحرک معمولی و امور روزانه برای سلامتی کفایت می کند.

🔶 تا جای ممکن از مراجعه به بیمارستان و پزشکی شیمیایی به شدت اجتناب کنید و دردهای خود را از طریق داروهای کاملاً موثر و معجزه آسای اسلامی (مدرسه فقاهت آیت الله تبریزیان) و داروخانه های مورد تایید ایشان در سرتاسر کشور تهیه نمایید که هم ارزان است و هم عوارض ندارد و هم قابل دسترس است و بسیار سریع عمل می کند و نکته مهمتر اینکه برای تمام بیماری ها راهکار موثر دارد. مثلا شما دیگر سرما نخواهید خورد و اگر خوردید حتی اگر شدیدترین نوع آنفولانزا و کرونا هم باشد براحتی با داروی امام کاظم کمتر از سه روز کاملاً درمان خواهید شد (إن شاءالله).